Meten we wel goed de effectiviteit van communicatie?

Of het nu Byron Sharp of Ebiquity is, of een van de vele visies van reclame- media- en onderzoeksbureaus die gepubliceerde en gedeeld worden. Feit is dat…
26 april 2018/door Paul van der Veer

Reclame mag best meer opleveren

Vraagje: de bestedingen die Nederlandse adverteerders jaarlijks gezamenlijk doen, bedraagt grofweg 4,6 miljard Euro (inderdaad da’s een hoop geld). Hoeveel…
22 februari 2017/door Paul van der Veer

Wanneer gaan we digiminderen?

Digitalisering in ons leven is niet meer weg te denken. Volgens Telecompaper had 85% van de Nederlanders eind 2015 een smartphone. Om maar aan te geven…
14 oktober 2016/door Paul van der Veer

Leuk nieuws van het IBC

Afgelopen week streek de IBC-conferentie (en beurs) neer in de RAI Amsterdam. De IBC is voor de audiovisuele industrie een belangrijk evenement voor specialisten…
16 september 2016/door Paul van der Veer

Oplagedaling landelijke dagbladen lijkt te keren

Geleidelijk aan weten de betaalde landelijke dagbladen de jarenlange oplage daling te keren. Althans dat blijkt uit de cijfers van het NOM op basis van…
30 juni 2016/door Paul van der Veer

Met media analytics meer ROI

Afgelopen week viel mijn oog op een artikel van WARC. Het betrof een verslag van een debat over 'Future of Strategy' en de rol van AI (Artificial…
29 juni 2016/door Paul van der Veer

Harde strijd om de luisteraar

Niet dat dat nu zo verbazend is, want de strijd om de luisteraar van radiozenders is er altijd al geweest. Maar na een jarenlange hegemonie van Radio 538,…
24 mei 2016/door Paul van der Veer

Media:Tijd of nog tijd voor media

Na de presentatie over Media:Tijd in het Cobra Museum in Amstelveen op 24 maart, bleef er bij mij een vraag door het hoofd spelen. Waarom verandert er…
24 maart 2016/door Paul van der Veer

One Minute Pitch Colouring Media

https://youtu.be/s4trEwSBTdo
22 maart 2016/door Paul van der Veer

Stem mij naar de finale van de FOTY Awards

Je hebt het vast gemerkt, ik doe mee met de Freelancer of the Year Awards (FOTY). Bij de maandwinnaars heb ik een pitchvideo gemaakt over Grip Op Communicatie.…
16 maart 2016/door Paul van der Veer

Hoe verbeter je de ROI op media

In vakmedia en op LinkedIn verschijnen veel artikelen over ROI. ROI van social, van adwords, van digital. Toch lees je weinig over mediabrede ROI. Je weet…
10 februari 2016/door Paul van der Veer

Koop kranten

Kranten worden steeds digitaler, maar het merendeel van de lezers kiest nog steeds voor papier. Afgelopen week verschenen de oplage-aantallen die in het…
5 februari 2016/door Paul van der Veer

Wie is er nog niet social

Nieuwsbrief februari 2016 Het aantal gebruikers van sociale media in Nederland is afgelopen jaar weer toegenomen. Niet verwonderlijk als je een beetje…
2 februari 2016/door Paul van der Veer

KLM Virtual Reality App

28 januari 2016/door Paul van der Veer
Toon Meer