Services

Een plan is maar een leidraad. Het gaat er om dat de communicatiedoelen gerealiseerd worden. Maar welke kanalen passen het beste om de boodschap het meest effectief over de bühne te brengen; online, offline, DM, foldering of een combinatie van dit alles? Hoeveel moet je inzetten om top of mind te blijven? SurPlace geeft inzicht en grip op je communicatie. Het helpt bij het optimaliseren van de mediamix, mediadruk, fasering en timing. Meer dan 40 merken gingen u al voor, daarmee is SurPlace een bewezen en effectieve methode om de ROI op media te verbeteren.

Download hier het SurPlace leaflet 2018  of lees hier verder.

Gaat u ook voor het beste mediaplan? Dat vraagt om visie, doorzettingsvermogen en een goede strategie. En waar zet u dan op in? De mediamarkt verandert immers snel, het wordt steeds digitaler en complexer. Colouring Media helpt met het ordenen ervan. Elke strategie begint met wat je wilt, bij wie en het waarom. Daar begint ook mediaconsultancy, door te luisteren en te sparren over de rol van media in het communicatieproces. Online en offline.

Een strategie wordt pas effectief als de randvoorwaarden helder zijn. Wat gebeurt er in uw markt en wat doen concurrenten in traditionele of digitale media? Welke data heeft u beschikbaar over de merkontwikkeling? En kent u uw afnemers voldoende?  Bijvoorbeeld hun socio-demografische kenmerken en voor welke media kiezen zij. Het zijn maar een paar essentiële vragen die het startpunt zijn voor mediastrategie & -planning. Download hier de brochures over doelgroep– en concurrentie analyses.

Het medialandschap verandert voortdurend en steeds sneller. Of het nu gaat om de waarde van klassieke of digitale media en van nieuwe media inkooptechnieken. Voor bedrijf en overheid is het onmogelijk om alle ontwikkelingen te volgen en voor de organisatie, product, merk of dienst optimaal gebruik van te maken. Colouring Media organiseert interactieve workshopsessies, die enerzijds inzicht geven het veranderende mediagedrag van consument en afnemers en hoe je voor je boodschap het beste gebruik kan maken van nieuwe digitale mediamogelijkheden voor reclame en publiciteit. Ga voor meer informatie en inschrijving naar onze opleidingensite.

Planning volgt logischerwijs uit een goede strategie. De juiste titels, sites en zenders tegen de juiste prijs op de beste plek in een passende context. Een prijs die transparant is en waarbij inkoopvoordelen voor de opdrachtgever zijn.