vrijdag 5 februari 2016

Koop kranten

Kranten worden steeds digitaler, maar het merendeel van de lezers kiest nog steeds voor papier. Afgelopen week verschenen de oplage-aantallen die in het 3e kwartaal van 2015 verkocht werden. We hebben ze op een rijtje gezet en vergeleken met de oplage van het 3e kwartaal het jaar ervoor. Dan lijkt Metro de grootste groeier, maar vergeet niet dat de andere gratis krant Spits in Metro is opgegaan. Van de betaalde kranten heeft de Telegraaf nog altijd de grootste oplage, maar valt wel ver terug (-5.9%). Bij de kwaliteitskranten NRC en Next is de daling nog wat groter, resp. -9.9% en -20.4%. Dus koop die krant! Verder zijn oplagewijzigingen bij de Volkskrant (0.7%), Parool (8.1%) en Trouw (+1.6%).
Bron: NOM


Geschreven door:

Paul van der Veer is een zeer ervaren Media professional. Hij heeft gewerkt bij grote mediabureau's, beschikt over een uitgebreid netwerk en kent de markt door en door.

0 reacties :

Een reactie plaatsen